Пуско-захисне реле для холодильника MPV-09К • напруга та частота – ~220 В, 50-60 Гц • сила струму – 0,9 А • підключення до компресора – 3 контакти • підключення в ланцюг – клеми 4,8 мм • габарити ( ВхШхГ) - 32х32х25 мм Пускове та захисне реле послідовно з'єднані з робочою обмоткою двигуна. Зазвичай вони поєднані в одному корпусі. Принцип роботи деяких видів пускозахисних реле: 1. Індукційне реле (з соленоїдною котушкою) При включенні холодильника в мережу по робочій обмотці двигуна, котушці пускового реле та ланцюга захисного реле (ланцюг знаходиться в замкнутому стані) - проходить великий струм короткого замикання (при цьому ротор не обертається). Якір пускового реле втягується в соленоїдну котушку та замикає контакти. Вмикається пускова обмотка. Ротор починає розганятися. В результаті розгону струм у ланцюгу знижується, якір реле під своєю масою опускається та розмикає контакти. Пускова обмотка вимикається. Мотор продовжує обертання з увімкненою робочою та відключеною пусковою обмоткою. У той же час при включенні холодильника в мережу через біметалеву пластину і нагрівальний елемент реле захисного проходить струм короткого замикання. При запуску двигуна і нормальному розгоні ротора пластина не нагрівається настільки, щоб її вигин розімкнув контакти. Ланцюг залишається замкненим. Двигун працює. 2. Позисторне реле (працює трохи інакше) Всередині корпусу реле перебуває позистор (таблетка), який пропускає струм лише у холодному стані, оскільки має позитивний температурний коефіцієнт опору. Він послідовно підключений зі стартовою обмоткою. При нагріванні позистора опір збільшується, його провідність зникає та допоміжна обмотка блокується. Позистор перебуває у закритому стані до того часу, поки працює електродвигун і остигати починає лише тоді, коли припиняється подача живлення двигун. 3. Друга частина пускозахисного реле (виконує захисну функцію) В основі такого реле лежить використання біметалічної пластини, яка при нагріванні розмикає контакти ланцюга двигуна, перериваючи подачу живлення на нього. Найчастіше це відбувається, коли двигун перегрівається через надмірні навантаження або виходу з ладу обмоток. Підбивши підсумок, можна зробити висновок, що пуско-захисний пристрій у побутовій та промисловій техніці грає важливу роль, забезпечуючи запуск потужних двигунів в однофазній мережі та оберігаючи їх від перегріву.
Відгуки покупців 1